Friday 13 July 2012

ramadan

ya ALLAH tiba-tiba engkau musibahkan kepadaku dengan ujian yang agak berat kepadaku...aku tidak kisah...tetapi ramadan hanya minggu depad ya tuhanku..aku sering berdoa kepada mu bahawa supaya engkau memberkati bulan syaaban dan sampaikan daku ke bulan yang cukup aku rindu iaitu ramadan...ya ALLAH adakah doa ku ini termakbul atau terhijab hanya engkau shaja yang tahu...

              sampaikanlah daku dalam keadaan yang sangat sihat dan segar agar daku dapat beramal kepadamu. aku tidak mahu amalan ku pada tahun ini di bulan ramadan lebih sedikit daripda tahun sebelumnya kerna belum tentu ku akan bertemu dengan ramadan akan datang.

No comments:

Post a Comment

SEPULUH TANDA-TANDA BESAR TIBANYA HARI KIAMAT


Ertinya :

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: "Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: "Apa yang kamu perbincangkan?". Kami menjawab: "Kami sedang berbincang tentang hari qiamat". Lalu Nabi saw. bersabda: "Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya". Kemudian beliau menyebutkannya: "Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma'juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka".
(H.R Muslimi)